‘De Kunst van het Waarmaken’

Bertie Polak gaat haar eigen winkel openen in Amsterdam. 

Dat vind ik zó stoer klinken. Ik heb wel meer mensen leren kennen die een zaak hebben of zelfstandige zijn, maar volgens mij is Bertie de eerste van wie ik de stap naar het ondernemerschap echt bewust meekrijg.

Foto: Bertie PolakWe leerden elkaar kennen bij een training, een tijdje geleden. ‘De Kunst van het Waarmaken’ had als doel inzicht te geven in je talenten en passie, en of en hoe je deze dingen in je (huidige) werk kwijt kunt. Bertie en ik waren, zoals de meeste deelnemers, toe aan een nieuwe stap, maar wat die zou worden was nog niet helemaal duidelijk. Na de training bleven we elkaar volgen via Facebook.

Eerder dit jaar liet ze me weten dat ze haar droom gaat waarmaken: een eigen winkel, een mini warenhuis vol leuke spullen voor in en om het huis. Gewoon voor de leuk of heel praktisch, maar hoe dan ook met veel aandacht voor vormgeving. Bertie komt uit de design-hoek, dat is waar de winkel ook om gaat draaien. En een eigen winkel wil ze al zo lang als ze zich kan herinneren.

Of ik mee wilde denken over de tekst voor haar Crowdfundingcampagne om de financiering voor haar plannen rond te krijgen. Maar natuurlijk! Voor mij is het superleuk om iemand een droom te helpen waarmaken en helaas lukt dat vaak niet op passie alleen. Dus gingen we samen aan de slag en gebruikte ik opeens termen als crowdfunding, design en nano-departmentstore alsof ze van mezelf waren. Ondertussen produceerde Bertie ook een wervend filmpje, regelde foto’s en illustraties en ‘leefde’ de campagne. Dromen is werken.

Bertie gaat haar eigen winkel openen. Op ‘papier’ bestaat hij al. Ik zie hem al bijna voor me. Ze heeft zo veel leuke en originele ideeën. Haar mini warenhuis ligt straks vol met vrolijke, mooie, artikelen, die niet overal te vinden zijn. Je kunt er terecht voor interieuraccessoires, kleding, modeaccessoires, boeken & magazines, klein meubilair, cadeauartikelen, kantoorartikelen, noem het maar op. Bovendien heeft ze een aantal beginnende ontwerpers uitgekozen waarvan ze de producten gaat aanbieden; ze werkt niet alleen aan haar eigen droom, maar ook aan die van anderen. En ze heeft nog veel meer plannen.

Dromen waarmaken lukt niet op enthousiasme alleen. Bertie’s campagne loopt nog en vol verwachting volg ik de voortgang. Ik kan niet wachten tot ik kan shoppen bij Polak Amsterdam.

Image: Bertie Polak

Wil je meer weten over de plannen van Bertie? Je vindt haar op Facebook: https://www.facebook.com/POLAKBERTIE

Uitgebreide informatie staat op de pagina van haar Crowdfundingcampagne: https://www.crowdaboutnow.nl/polakamsterdam

 

Foto en logo: Bertie Polak

3 thoughts on “‘De Kunst van het Waarmaken’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *