Op de kaart gezet

Ik had hem al eerder voorbij zien komen, de Heijnis & Schipper ansichtkaartenvoordeelactie. Een uitnodiging om je eigen foto’s of kunst te laten drukken als ansichtkaart. Deze keer besloot ik in een opwelling om mee te doen.

Om te zorgen dat ik zou doorzetten, maakte ik een selectie van een aantal vrij goed gelikete Instagramfoto’s en deed een oproep aan mijn vrienden op Facebook om te stemmen op hun favorieten. Tot mijn grote plezier waren er veel meedenkers. Terwijl ik de stemmen verzamelde, bepaalde ik ook een doel voor de kaarten en ook dat hielp bij de keuze voor de uiteindelijke set van zes. 

Op de meeste kaarten staat een foto van een stukje Nederland en dat is bewust, omdat ik de kaarten ga gebruiken voor Postcrossing. Dat is een platform dat helpt om kaarten te versturen naar en ontvangen van andere enthousiastelingen van over de hele wereld. Super leuk als je van ‘echte’ post houdt (en van reizen!).

Jaren geleden hield ik er na vier verstuurde kaarten mee op, omdat ik steeds zonder postzegels zat, maar vooral omdat ik het lastig vond om goede kaarten te kiezen voor de ontvangers (ja echt, je zal er maar last van hebben!).

Dat probleem is nu opgelost, want ze krijgen gewoon allemaal een kaart met een foto die door mij zelf is gemaakt, dus of ze hem leuk vinden of niet, hij is in elk geval persoonlijk. Bovendien heb ik altijd iets om over te schrijven, omdat ik over elke foto wel iets te vertellen heb. Het wordt alleen maar leuker!

De eerste kaart is al onderweg en ik heb nu al zin om de volgende te sturen. Gelukkig is er in het najaar weer een nieuwe ansichtkaartenactie… 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *